Powered by Blogger.
Selamat Datang Ke Blog Mesra Ilmu [Pedoman Dan Tauladan]


Thursday, March 31, 2011

sekeping nota buat 'AYAH'

SEKEPING  NOTA BUAT AYAH

Ayah! Di tubir pantai ini aku termangu
Mengimbau sebuah catatan masa
Yang detiknya kian menjauhi aku
Kerana terpisahnya dunia antara kita berdua.
Andai aku punya keupayaan mesin waktu
Hangat bersamamu pasti ku ulang semula
Cinta kasih dan ketegasan itu
Dulu sering mendesahkan sukmaku
Menyimpul banyak pertanyaan
Namun aku resah pada jawapan…
Apakah benar engkau mengasihi aku?
Sejujurnya memang engkaulah bapa hebatku
Cuma aku yang buta dan tuli naluri
Sering menganjur tindakan sendiri
Biarpun jutaan bakti yang pernah engkau berikan
Bagaikan tak pernah wujud harga penghargaan!
Kini engkau sudah aman di kampung abadi
Dalam nostalgia yang syahdu ini
Munajatku panjangkan buatmu
Sayu terus membelenggu
Lantaran kesal tanpa kesudahan!




Ayahku sayang!
Ini resah penyesalan  dan hamburan air mataku
Jitu menadahkan doa dan al-fatihah buatmu
Agar di sana rohmu dicucuri rahmat oleh-Nya
Kini di setiap detik waktu berlalu
Doa dan pahala ku kirimkan buatmu!
Semoga dirimu tenang dalam pengabdian.
Ya Allah, Pencipta segala ciptaan
Ampunilah segala dosaku buat ayah tercinta
Begitu juga dosanya terhadap-Mu ya Allah!
Kini biar kesal bergunung ku utarakan
Pasti dia tak mungkin kembali
Kerana engkau lebih menyayangi dirinya
Namun inilah ikrar dalam naluri
Agar aku akan lebih menghargai
Kasih sayang seorang lelaki bernama ayah
Dalam lanjutan batas kesayangan
Di titisan zuriat generasi mendatang!
Aduhai ayahku
Izinkan aku terus mengenang cinta kasihmu
Lewat sekeping nota di pinggir hariku!

No comments:

Post a Comment

Tambah komen anda di sini...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Informasi Kartikel

Informasi Ping.busuk

 
SEO Stats powered by MyPagerank.Net