Powered by Blogger.
Selamat Datang Ke Blog Mesra Ilmu [Pedoman Dan Tauladan]


Thursday, June 20, 2013

Setiap Hari...

Ada orang bertanya kepadaku,hang ni tak sambut hari Ibu ka?
Aku jawab..TAK.
Hang ni tak sambut hari Bapa ka?kan hari ni hari Bapa?
Aku menjawab..TAK.


Awat jadi lagutu?hang tak ingat ka jasa orang tua hang?dari kecik sampai besaq depa jaga hang bagai menatang minyak yang penuh,berpeluh bergadai cari duit,didik hang sampai hang sampai hang berjaya la ni..sampai hati hang buat laguni kat depa?hang tak ingat ka jasa depa??

Ni aku nak habaq kat hang ni..sebab aku ingat semua jasa orang tua aku la aku tak sambut hari ibu dengan hari bapa!!!sebab bagi aku setiap hari adalah hari ibu!!setiap hari adalah hari bapa!!jadi buat apa aku sambut hari ibu dan bapa kalau dah setiap hari aku sambut?!!aku nak tanya hang,layak ka dengan jasa dan pengorbanan mereka,dengan titik peluh dan keringat depa, kita peruntukkan satu hari sahaja untuk mereka?just one day?how stupid idea bro!!(speaking la pulak)hanya satu hari ja ka kita ingat kat depa?hanya satu hari ja ka yang special untuk depa??awat dulu masa kita kecik-kecik,depa ada pilih hari special ka untuk jaga kita??no it is'nt bro!!(sori,terspeaking lagi)jawapannya TAK!!Setiap hari depa jaga kita,setiap hari depa cari duit nak bagi kita makan,setiap hari depa basuh kencing berak kita,setiap malam kita keriau mengacau tidoq depa,setiap hari depa ajaq kita alif ba ta,ABC,ajaq kita mengira 1,2,3 pastu hantaq kita pi sekolah sampai berjaya masuk kolej,universiti sampai dapat keja elok-elok sampai kita dapat hidup senang.Lalu apa yang depa dapat?hanya satu hari special!!hanya satu hari ja untuk dihargai!!hanya satu hari ja untuk di'wish'!!!hanya satu hari untuk kita telefon depa???!!!!what da nonsense!!!stupid!!!fool!!!primitive!!!nomad idea!!!(ok,aku mengaku kalau tengah marah aku speaking b.i)

Hang tau tak,dari mana mai idea hari ibu ngan hari bapa ni??dari barat bro!!!hang tau tak anak-anak depa kat sana tu bila dah besaq panjang depa tinggal mak pak depa lagutu ja..depa tak bagi dok sekali,jadi tinggal la mak pak depa ni keseorangan bsama anjing-anjing peliharaan depa..makan sekali ngan anjing,tidoq pun bertemankan anjing.Lalu pemikir-pemikir barat buat satu hari untuk meraikan mak pak yg kesunyian ni.Lalu jadilah hari ibu,jadilah hari bapa seperti yg semua orang sambut hari ni.
Sepatutnya setiap hari adalah special,setiap hari berharga,setiap hari kita jaga ibu bapa kita...
Aku nak nasihat kat hang kita tak perlukan cara hidup mereka yg dari barat tu.Kita ada cara hidup yg lebih baik,bagus dan sempurna dari tu yaitu ISLAM!!!ISLAM!!!ISLAM!!!

Setiap hari,hari IBU,setiap hari,hari BAPA.

Takbir!!!
Allahuakbar!!!
Allahuakbar!!!
Allahuakbar!!!!
www.facebook.com/Zunnuun 

No comments:

Post a Comment

Tambah komen anda di sini...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Informasi Kartikel

Informasi Ping.busuk

 
SEO Stats powered by MyPagerank.Net