Powered by Blogger.
Selamat Datang Ke Blog Mesra Ilmu [Pedoman Dan Tauladan]


Monday, July 29, 2013

Cara Keempat Iblis Menganggu Makhluk Allah


Berkata Iblis kepada Rasulullah S.A.W. :- “Ya nabi Allah, banyak kaum lelaki dank aum wanita yang akan aku perdayakan mereka itu tanpa disedari sedikitpun, sehingga iman mereka menjadi lemah dan gugur sama sekali. Apabila iman mereka sudah lemah maka kau akan kerahkan semua bala tenteraku yang terdiri dari syaitan dan jin untuk menarik mereka semua dengan senang kejalan maksiat, demikian juga didalam masa gembira ( di dalam majlis perayaan piknikk, walkaton, marathon ) dan apa sahaja majlis yang bercampur lelaki dengan wanita secara tidak halal.


Maka tempat seperti itulah aku akan mengerahkan bala tentera ku yang ramai, dengan cara aku menghidangkan makanan dan minuman yang haram, yang mana kesemua mereka itu akan hilang rasa malu dan maruahnya sama sekali. Dan disinilah masanya aku akan menaburkan syahwat keinginan antara satu sama lain, lalu aku bukakan kepada mereka beberapa pintu maksiat yang mana kadang-kadang membawa kepada zina”. 

No comments:

Post a Comment

Tambah komen anda di sini...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Informasi Kartikel

Informasi Ping.busuk

 
SEO Stats powered by MyPagerank.Net