Powered by Blogger.
Selamat Datang Ke Blog Mesra Ilmu [Pedoman Dan Tauladan]


Monday, July 29, 2013

Cara Kelima Iblis Menganggu Makhluk Allah


Dan Iblis mengatakan kepada Rasulullah S.A.W. : “Ya nabi Allah, apabila mereka telah terlanjur melakukan maksiat itu, setelah fikiran mereka kembali normal lalu mereka akan berasa takut kepada Allah S.W.T. dan mereka ingin berubah dan insaf serta hendak bertaubat.
Lalu mereka hendak melakukan ibadah kepada Allah S.W.T., maka dimasa itu aku akan mencari tektik baru yang seboleh-bolehnya supaya mereka tidak meneruskan impian dan cita-cita mereka yang baik itu. Aku akan membisik kepada mereka supaya menangguhkan hingga ke satu masa lain, kerana mereka masih muda dan umur masih panjang lagi.

Ketahuilah berapa banyak umatmu yang telah aku perdayakan serta telah kupesongkan diri mereka dan aku menyuruh semua anak buahku dari kalangan syaitan dan jin supaya dapat mencari sebanyak-banyak anak Adam untuk bersama denganku. Kalau mereka melakukan amal pula maka aku akan masuk kedalam hati mereka dan membuat mereka itu riya’k dalam melakukan amalannya dan sum’ah serta juga takabur, ujub dan sombong akan dirinya yang banyak melakukan amalan kepada Tuhannya. Dan akan aku buat dia memandang orang lain tidak sama taraf dengan kebaikkan yang telah dia lakukan selama itu.


Apabila aku masuk kelidahnya pula, aku akan membuat dia suka bercakap bohong dan dusta serta suka sekali mengumpat dan mengeji orang lain. Ketahuilah bahawa hasutan dan perdayaku ini akan berterusan berjalan siang dan malam”. 

2 comments:

Tambah komen anda di sini...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Informasi Kartikel

Informasi Ping.busuk

 
SEO Stats powered by MyPagerank.Net